Social Media Manager
ลักษณะงาน The social media manager will create and maintain new marketing campaigns, brand promotions or product lines for their company on different sites, monitor progress using web analytic tools, and answer directly to social media inquiries, all while using the company's voice and guidelines. A social media manager is continuously generating content for the company, creating new ideas and campaigns, and measuring how effective those ideas are.
WHAT ARE THE EDUCATION REQUIREMENTS?
You will need a bachelor's degree in marketing, PR, computer science or similar.Depending on the job, your work experience managing other social media campaigns may be considered if you don't have a relevant degree. You will also need demonstrated experience in social and digital media, which includes being able to measure social media presence.
JOB SKILLS AND REQUIREMENTS
1. Implements a social media strategy : A social media strategy doesn’t appear out of thin air. It needs to be developed. The social media manager will develop the plan and the parameters for the corporate social media strategy. They will determine objectives, establish what needs to be accomplished and define how it will be done
2. Writing: Social media managers will need to know how to write effective copy in a lot of different styles, for websites, twitter, Facebook, etc. Knowledge of writing for Search Engine Optimization (SEO) is a plus.
3. Write/Post blog articles : Writing interesting articles or blog postings (and/or hiring copywriter) on topics relevant to the company or industry. The social media manager will identify and develop blog posts and other materials. They may also recruit and develop other bloggers and blog editors.
4. Searches for news/articles to post
Depending on the nature of the organization, the social media manager may be tasked with the duty of constantly scouring the internet and the news headlines for articles, stories and tips that are industry related and which can be posted to the social media accounts.
5. Research: Social media managers need to know what is happening in the fast changing world of social and digital media, what competitors are doing and what new measurement tools are being use.
6. Problem-Solving: Social media managers figure out how to best communicate a company's message on different platforms, and sometimes might need to convey sensitive issues or deal with angry customers.
7. Organization: There are many different platforms, and new ones are being developed all the time. How you communicate on each, determining audience, and measuring tactics all take organization.
8. Interpersonal Skills: Even through writing, social media managers are a direct connection between a company and the public. Being friendly and approachable online will help.
9. Technical Skills: Social media managers work almost exclusively throught computers. Understanding computers, SEO, internet access and being tech savvy is necessary.
สวัสดิการ ประกันสังคม โบนัส
เงินเดือน ไม่ระบุ
คุณสมบัติผู้สมัคร ชาย หรือ หญิง อายุ 22 ปี ขึ้นไป
วุฒิการศึกษา ปริญญาตรี คอมพิวเตอร์ หรือสาขาที่เกี่ยวข้อง
ประสบการณ์ 1 ปีขึ้นไป
1. Please send resume to jobs@one2crowd.com
สถานที่ปฏิบัติงาน ตามที่อยู่บริษัท
วิธีการสมัครงาน ส่งใบสมัครทางอีเมล์
วันทูคราวด์ จำกัด สาขา
ประเภทธุรกิจ คอมพิวเตอร์/เทคโนโลยี/เครื่องใช้ไฟฟ้า
ปีที่ก่อตั้ง ก่อตั้งเมื่อ : พ.ศ. 2551 จำนวนพนักงาน : 5 - 20 คน
ลักษณะธุรกิจ one2crowd เป็นเว็บเอเจนซี่ไฟแรงที่กำลังเติบโต 95% ของลูกค้าเรามาจากแคนาดา อเมริกา และยุโรป เช่น YellowPages Canada -
http://video.yellowpages.ca The Massage Emporium -
http://www.themassageemporium.com Unformal Wear -
http://www.unformalwear.com ดู ผลงานเพิ่มเติมได้ที่
http://www.one2crowd.com ที่อยู่ ถ.ช้างคลาน ต.ช้างคลาน อ.เมือง จังหวัด เชียงใหม่
เบอร์โทรศัพท์ - แฟกซ์ :
อีเมล์ jobs@one2crowd.com
เว็บไซต์
www.one2crowd.com ติดต่อคุณ พชรมน ตำแหน่ง Project Manager